ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ لیفان 520، دکتر ریمپ

ریمپ لیفان 520، دکتر ریمپ

خودرو لیفان 520 با دو موتور 1300 و 1600 تولید شده که فقط 1600 آن وارد بازار تولید شده است. در سال 1387 وارد بازار ایران و 3 سال بعد تولید این خودرو متوقف شده است. ما در این مقاله قصد داریم معایب و مزایای این خودرو را برای شما خوانندگان محترم مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که ریمپ این خودرو چه مزایای خواهد داشت.

معرفی لیفان 520

شرکت کرمان موتور در سال 1390 تولید این خودرو را متوقف کرد. به دلیل قیمت نا گهانی قیمیت اتفاق نیوفتد و در رقابت قیمتی این خودرو، خودرو های با کیفیت بهتری مثل تند 90 بودند. به همین دلیل این خودرو با استقبال جالبی بر خوردار نبوده است. و به همین دلیل در سال 1389 مدل ارتقا یافته 520 آی تولید و در سال 1392 وارد بازار ایران شد.

این خودرو از لحاظ امکانات و نیروی محرکه در سطح نسبتا متوسطی قرار دارد و رانندگی با آن نیز براساس همین شرایط خواهد بود. ولی از طرف دیگر کیفیت نه چندان بالای این خودروی چینی می‌تواند راننده را در هنگام رانندگی خسته و کسل کند. شتاب و سرعت این خودرو نیز متوسط است و برای رانندگی با شتاب بالا خیلی نمی‌توان روی آن حسابی باز کرد.

موتور به کار رفته در این خودرو دارای حجم دقیق 1587 سی‌سی است. این موتور قدرتی معادل 104.5 اسب بخار را در 6000 دور در دقیقه می‌تواند تولید کند که به کمک گیربکس 5 سرعته دستی آن شتاب خودرو برابر 13 ثانیه می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نشان از مصرف پایین این خودرو دارد. صفر تا صد 13 ثانیه است.

بابت امنیت خودرو نباید زیاد امیدوار بود، صرفاً انتظاری در حد یک خودروی متوسط داشته باشید. نمره تست تصادف این خودرو در خودِ چین سه از پنج و در اروپا دو از پنج بوده است.

فقط راننده و سرنشین جلو مجهز به کیسه هوا هستند و از این بابت، این خودرو در مقایسه با خودروهایی که در آن سرنشینان عقب نیز مجهز به کیسه هوا هستند ایمن نیست.

مواد و پلاستیک به‌کاررفته در داشبورد و کابین، خشک و از نوع نامرغوب است. بنابراین ممکن است نظر کیفی شما تأمین نشود.

در ابتدای شکایت های زیادی از جعبه‌دنده این خودرو وجود داشت، که رفته رفته بهتر شده و امروز با لیفان‌ 520 بدون مشکل در سیستم جعبه‌دنده روبه‌رو هستیم.

عایق‌بندی نامناسب زیر کاپوت حتما شما را نا امید خواهد کرد. زیرا باعث می‌شود صدای پیشرانه در دورهای مختلف وارد کابین شود که باعث میشود راننده را آزار دهد.

در مورد تامین قطعات یدکی لیفان 520 هم ممکن است دچار مشکل شوید. البته شرکت کرمان خودرو سعی کرده است نظر مشتریانش را جلب کند، اما به‌دلیل تعطیلی خط تولید لیفان 520، این مشکل حتماً وجود خواهد داشت.

در مرکز توینینگ دکتر ریمپ افزایش شتاب اولیه و توان موتوری خودرو به صورت چشمگیری همراه است که با 2 سال گارانتی به شما تقدیم میشود، نتیجه ریمپ ایسیو با افزایش 15 درصدی بازده در لیفان 520 میباشد که با تقویت این خودرو بازده خروجی این خودرو به 20% افزایش می یابد.

مزایای ریمپ خودرو لیفان 520

·        افزایش شناب و سرعت

·        افزایش شتاب اولیه

·        کاهش مصرف سوخت

·        کاهش دمای فن

·        حذف کاتاف

·        حذف ناک خودرو

·        افزایش شتاب حین حرکت