ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ لیفان ایکس 60 (X60)

ریمپ لیفان ایکس 60 (X60)

در کشور چین همیشه برای ساخت یک محصول از نمونه های موفق در بازار نمونه برداری میکنند که لیفان ایکس 60 یک نمونه ای از این محصول است. ما در این مقاله قصد داریم این خودرو را از لحاظ فنی و تاریخچه ای مورد بررسی قرار دهیم. و بگوییم که ریمپ در این خودرو باعث ایجاد چه تغییراتی میشود. آیا باعث افزایش کشش و شتاب میشود؟ با دکتر ریمپ همراه باشید.

معرفی لیفان X60

لیفان ایکس 60 از پیشرانه ای 1.8 لیتری با قدرت 131 اسب بخار و گشتاور 168 نیوتن متر برخوردار است. این پیشرانه که با همکاری شرکت ریکاردوانگلستان طراحی شده و بر هر دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک این خودرو تولید شده بر روی خودرو نصب گردیده است. با توجه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر 13 ثانیه ای و بیشینه سرعت 170 کیلومتر بر ساعت است به دلیل وزن بالای خودرو چندان تناسب با شتاب خودرو ندارد.

مدل اتوماتیک لیفان ایکس 60 با گیربکس CVT عرضه می شود، گیربکس CVT این خودرو با کمک کمپانی ZF ارائه گردیده. گیربکس CVT لیفان ایکس 60 پنج حالته است در ضمن این امکان وجود دارد که به شکل دستی هم از آن بهره برد.

معایب خودرو لیفان ایکس 60

·        کیفیت ساخت پایین

·        استهلاک بالا

·        کشش نامناسب خودرو مخصوصا در سر بالایی ها

·        استفاده از مواد بی کیفیت در ساخت کابین

·        کندی گیربکس نسبت به درخواست راننده

·        واماندگی در حین حرکت به عقب مخصوصا در مسیر شیبدار

·        تاخیر در شروع حرکت

خودروی لیفان ایکس 60 از ابتدا تا کنون فقط با موتور ۱۸۰۰ سی سی با کد LFB479Q عرضه شده است. به دلیل کالیبراسیون بیش از حد اکونومیک، حداکثر توان و گشتاور در دورهای بالا ایجاد می شود. این کار موجب شده خودرو در دور پایین و استفاده شهری رفتاری غیر طبیعی ایجاد کند.

ایسیو به کار رفته در این خودرو در مدل دستی Delphi MT22.1 و در مدل اتوماتیک از نوع بوش ME17 می باشد. ایسیوهای سری ME17 همگی دارای پسورد مخصوص به خود بوده و می بایست با تجهیزات خاصی پروگرام شود. برنامه  مدل دنده دستی دارای دو نوع software reference بوده و نمی توان به جای همدیگر استفاده کرد بنابراین استفاده از برنامه های کپی شده، مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

به طور کل ریمپ ایسیو به تنظیم و کالیبره کردن مجدد خودرو از طریق برنامه نویسی ایسیو است که باعث پیشرفت و ارتقا موتور خودرو میشود که انجام دادن این کار هم معایب هم مزایای دارد.

مزایای ریمپ خودرو لیفان ایکس 60

·        رفع تاخیر پدال گاز

·        از بین بردن صدای ناک خودرو و احتراق پیش رس

·        از بین بردم مشکل شتاب و کشش در سر بالایی ها

·        بهتر شدن عکس العمل گیربکس اتوماتیک

·        کاهش مصرف سوخت

·        از بین بردن سنسور اکسیژن دوم

·        افزایش توان خودرو و گشتاور تا 10 نیوتن متر