ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ ساینا

ریمپ ساینا

شرکت خودرو سازی سایپا در دهه 80 خودرو تیبا را معرفی کرده و وارد بازار ایران شد اما این خودرو ایراداتی داشت که سایپا شروع به طراحی به روز تری کرد که خودرو ساینا را تولید کردند. که ایرادات تیبا را اصلاح شده است. این خودرو پتانسیل خوبی برای ریمپ را دارد در ادامه این مقاله تاریخچه این خودرو شرا معرفی کرده و مورد تحلیل از مزایا و معایب تیبا را خواهیم کرد.

معرفی ساینا

این خودرو در سال 1395 وارد بازار شده و فیس لیفت تیبا است. کارشناسان می گویند ساینا از لحاظ فنی تفاوت زیادی با تیبا ندارد و تنها طراحی داخلی و خارجی باعث این تغییرات شده است. این خودرو در ابتدا با 3تیب  SX، EX، SEA که SX امکانات کمتری به EX دارد و نمونه اقتصادی این خودرو می باشد. اما نکته اینجاس که تیپ SEA  نمونه از اتوماتیک این خودرو میباشد.

  موتور خودرو ساینا تقریبا همانند موتور تیبا است و تفاوت این دو فقط در دریچه گاز برقی است که در ساینا تولید شده و در این خودرو موجود می باشد. این خودرو از یک موتور کد M15 که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ است. که می‌تواند قدرتی معادل ۸۷ اسب بخار در دور موتور 5300 و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر در دور موتور 4000 تولید کند. قدرت تولید شده از موتور توسط دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 بر اساس اطلاعات بیرون آمده از این خودرو در سایت شرکت سایپا، وزن ساینا حدود ۱۰۸۰ کیلوگرم بوده که چنین وزنی برای یک سدان کوچک زیاد است. با توجه به موتور ضعیف و وزن زیاد میزان چالاکی این خودرو کاهش پیدا کرده است.

از این رو تیپ‌هایی که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند دارای شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه‌ای هستند. ولی در خودرو های دنده ای 13 ثانیه ای می باشد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر به همراه دارد. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سوخت ترکیبی ساینا به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود 7 لیتر است.

ایسیو به کار رفته در خوردو ساینا

دنده دستی

·        کروز SIM2K-48VR از ۹۵

·        LZNF  از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

·        ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ریمپ چیست؟

به تغییرات نرم افزاری خودرو میگویند که این تغییرات شامل جداول سوخت، جرقه، گشتاور، لیمیتر ها و سنسورها می شود. که در ادامه از مزایای آن بر روی خودرو ساینا خواهیم گفت.

بعد از ریمپ ایسیو ساینا چه اتفاقی برای خودرو پیش خواهد آمد؟

·        افزایش قدرت موتور

·        افزایش شتاب

·        افزایش توان و گشتاور

·        از بین رفتن تاخیر پدال گاز

·        از بین رفتن کامل صدای ناک

·        کاهش کصرف سوخت

·        کاهش دمای فن

·        حذف سنسور اکسیژن دوم

·        کاهش افت توان موتور هنگام روشن بودن کولر

·        امکان ایجاد کات اف رگباری

·        بهتر شدن عملکرد گیربکس اتوماتیک

در انجام ریمپ خودرو خیلی از مشتریان سوالات مشابهی دارند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

1.      خودرو من هر از گاهی صدای  ناک دارد علت این موضوع چیست؟

صدای ناک خودرو ها به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت  می باشد که ریمپ ایسیو دکتر ریمپ می توانید این موضوع را کاملا رفع کرد.

2.      چطوری ممکن است با افزایش توان مصرف بنزین کاهش پیدا کند؟

به این فرآیند اصلاح AFR یا نسبت سوخت به هوا گفته میشود. وقتی توان موتور با انجام این فرایند اصلاح شده و موتور بهینه است.که در دور پایین زودتر به کشش مورد نیاز راننده می رسد و در نتیجه سوخت کمتری مصرف میکند.

3.      آیا انجام ریمپ موج باطل شدن گارانتی خودرو میشود؟

خیر: انجام این قرایند حتی با دستگاه دیاگ قابل ردیابی نمی باشد.

4.      آیا باعث میشود به موتور خوردو من آسیب وارد شود؟

خیر: اگر برای انجام این فرایند به مراکز که از لحاظ علمی و تجهیزاتی معتبر بوده و سابقه بسیاری در ریمپ دارد اتفاقی برای موتور خودرو شما پیش نخواهد آمد. بلکه باعث عمر موتور و لذت رانندگی خواهد شد.