ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ هایما اس 7 (S7)

ریمپ هایما اس 7 (S7)

هایما خودرو چینی است که زیر نظر شرکت خودرو سازی فاو فعالیت میکند که در سالهای 2013 و 2014 میلادی توانست محصول پر فروشی باشد. در ادامه نقد این خودرو و معایب و مزایا آن را مورد بررسی قرار دادیم و خواهیم گفت هایما پتانسیل ریمپ کردن را دارد یا خیر؟ آیا باعث افزایش سرعت وتوان موتور میشود و یا میتوان مصرف سوخت ایت خودرو پایین می آید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی خودرو هایما

در حال حاضر کمپانی صنعتی فاو مالک ۴۹ درصد از سهام شرکت خودرو سازی هایما می باش.، هایما S7 در سال ۲۰۱۰ میلادی این خودرو را وارد بازار کرده و آن را عرضه بازا جهانی کرد.  این خودروی شاسی بلند پس از سال ۲۰۱۰ تا به امروز ۳ بار دچار بازبینی شده است. اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی، دومین هم در سال ۲۰۱۴ و آخرین بازبینی هم در سال ۲۰۱۶ صورت پذیرفته است.

پیشرانه ی هایما S7 از تکنولوژی مزدا موتور و میتسوبیشی بهره می برد. پلتفرم هایما S7 هم در ابتدای کار براساس پلتفرم مزدا CX7 تولید می شد اما بعدا به پلتفرم خودروی فورد اسکیپ ارتقا پیدا کرد. هایما S7 در ایران به وسیله ی ایران خودرو مونتاژ و عرضه می گردد.

این خودرو یک پیشرانه با حجم ۲ لیتر و تنفس طبیعی بودیم که قادر به تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت بود و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متری را دارا بود. اما در هایما S7 توربو این پیشرانه جای خود را به یک پیشرانه ی ۱.۸ لیتری توربو داد. پیشرانه جدید قادر به تولید ۱۷۰اسب بخار قدرت می باشد گشتاورش هم به ۲۳۰ نیوتن بر متر پیشرفت کرده است که این نیرو را توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 کمپانی خودروسازی هایما اتومبیل معتقد است که طبق تست های فراوان این موتور توربو بسیار خوب عمل کرده است و ۱۰ میلیون کیلومتر تست جاده داشته استادعا این کمپانی این است که ۴۰ ماه را برای ساخت این موتور صرف تحقیق و توسعه گذاشته است. در ضمن منبع پیشرانه مذکور را هم میتسوبیشی معرفی کرده است، این را هم بگویم که سیستم انژکتورهای الکترونیکی هایما S7 توربو ساخت کمپانی خوشنام بوش آلمان است.

 وظیفه ی انتقال قدرت پیشرانه هایما S7 توربو هم بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتومات می باشد، این گیربکس توانایی تعویض به شکل دستی را هم داراست، طبق گفته سازنده گیربکس مذکور ساخت کره جنوبی می باشد.

معایب خودرو هایما S7

·عملکرد پیشرانه : هایما S7 توربو با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ و وزن سنگین، در شتاب‌گیری اولیه خیلی موفق نبوده است و کند عمل می‌کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 10 ثانیه زمان می‌برد که با توجه به تغییراتی که در هایما s7 توربو صورت گرفته رقم قابل قبولی نیست. 

· مصرف سوخت بالا:  فشار بیشتر به پیشرانه هایما S7 توربو موجب افزایش مصرف سوخت این خودرو میشود. و همچنین با توجه به توربوشارژ بودن موتور، این خودرو نسبت به کیفیت بنزین حساس بوده و  نبود بنزین سوپر برای دارندگان هایما S7 توربو دردسرساز خواهد بود.

· به طور کلی هایما S7 توربو نه تنها نتوانسته از تمام قدرت موتور استفاده کند، بلکه در تعویض دنده در سرعت‌های بالا و سبقت‌گیری هم ضعیف است. در یک جمله می‌توان گفت که موتور و گیربکس هایما S7 توربو با هم هماهنگی ندارند.

· تجربه نامطلوب در رانندگی: به محض وارد شدن به خودرو متوجه ارتفاع زیاد و گلگیرهای حجیم این خودرو خواهید بود که این موضوع دید راننده را محدود میکند. کم بودن تعداد دوربین‌ها و کیفیت کم آن‌ها نیز در از بین بردن این مشکل کمکی نمی‌کند.

ایسیو هایما S7

·موتور اتمسفر  2000cc با کد HM484Q با ایسیو بوش ام ای ۷ Bosch ME7

·مدل توربو شارژ به حجم ۱۸۰۰cc  با کد HM484Q-T با ایسیو بوش Bosch ME 17

ریمپ این دو نوع ایسیو کاملاً با هم کاملا با هم فرق دارند بر این اساس باید با در نظر گرفتن نسبت تراکم این دو موتور، موازنه ای بین جداول آوانس ، گشتاور و سوخت برقرار شود. تا خودرو در در حین دورگیری دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتی در هر حالتی از یک شتابگیری یکنواخت برخوردار باشد. در ریمپ موتورهای توربو می بایست حتماً جداول مخصوص توربوشارژ نیز بازنگری و بار توربو در دورهای مختلف بصورت یکسان تقسیم شود. دکتر ریمپ توانایی ریمپ ایسیو تمامی خودرو های هایما اعم از معمولی و توربو با گیربکس های دستی و اتومات را دارد.

مزایا ریمپ خودرو هایما S7 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو

· افزایش توان موتور تا 7 اسب بخار و در موتورهای توربو با 17 اسب بخار مواجه هستیم.

·افزایش کشش و گشتاور تا 15%

·رفع تاخیر دریچه گاز و افزایش واکنش پدال گاز

· اقزایش سرعت نهایی

·از بین بردن سنسور اکسیژن دوم

· رفع صدای ناک

· کاهش مصرف سوخت تا 10%

·افزایش واکنش گیربکس در معکوس کشی