ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ سراتو کوپه

ریمپ سراتو کوپه

خودرو سراتو کوپه در بازار ایران بین جوانان خواهان زیادی دارد که از خودرو  سدان پر زرق و برق خسته و گرایش به خودرو های اسپرت شده اند. این خودرو در کمپانی کیا در سال 2008 به نمایش در آمده م مزایا و معایبی دارد. در ادامه این  مقاله از ریمپ این خودرو خواهیم گفت که باعث چه تغییراتی میشود.

 

معرفی سراتو کوپه

این خودرو اسپرت جمع و جور یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپه از نوع Theta نصب شده که دقیقاً 1998 سی سی حجم دارد. و می تواند حداکثر 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. البته در بعضی از بازارها سراتو کوپ با موتور 1.6 لیتری نیز عرضه شده اما تمامی خودروهای عرضه شده به بازار ما از نوع 2 لیتری هستند.

این خودرو به گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز شده و قابلیت تعویض دستی دنده ها از طریق دسته دنده و یا شیفترهای پشت فرمان نیز وجود دارد. که البته همین موضوع حس خوب یک خودروی اسپرت را به راننده القا می کند. به کمک این گیربکس مصرف سوخت داخل شهر این خودرو 9.4، خارج از شهر 6.9 و به صورت ترکیبی 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. که برای یک خودروی 2 لیتری مصرف مناسبی است.

طول این خودرو در حدود 4350 mm است که به نسبت نسل قبل در حدود 130mm کوتاه تر شده است.

براساس شتاب گیری های میدانی در وضعیت نه چندان استاندارد تهران (از نظر ارتفاع از سطح دریا و کیفیت سوخت) صفر تا صد سراتو کوپ حدود 9.0 الی 9.5 ثانیه به طول می انجامد و این خودرو اندکی از مزدا 3 (به عنوان نزدیک ترین رقیب با موتور غیر توربو) سریعتر است.

 

هماهنگی بین موتور و گیربکس و واکنش های گیربکس در سبک و سنگین کردن به موقع دنده ها نسبت به نسل قبل به کلی متحول شده و بسیار بهتر به نظر می رسد.

بنابراین باید مشخصات فنی سراتو کوپ را از نظر پیشرانه و گیربکس مناسب دانست اما آنچه در زمان رانندگی جلب توجه می کند بی حسی فرمان است. که البته به لطف تنظیمات سه گانه (نرم- معمولی و اسپرت) تا حدی تغییر می کند. اما در وضعیت اسپرت جز سفتی و سنگینی بیش از حد فرمان، چیز دیگری عاید راننده نخواهد شد.

ایسیو نصب شده در این خودرو از نوع زیمنس (کنتیننتال) با کد فنی 241,341 و ایسیوی بوش با کد ME17 می باشد. ایسیو این نوع خودرو در مرکز تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ بدون باز کردن و با درگاه OBD به ایسیو خودرو متصل شده و برنامه خوانده میشود. طی فرایند ریمپ خودرو روی جداول پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی و گشتاور و پارامتر های جرقه زنی و... کار میشود. بعد از انجام ریمپ خودرو توسط خود مشتری تست شده و با رضایت کامل وجه گرفته میشود. ریمپ ایسیو در این مرکز با 2 سال ضمانت کتبی به مشتری داده میشود.

مزایای ریمپ سراتو کوپه

·        افزایش توان تا 15 اسب بخار

·       افزایش گشتاور تا 20 نیوتن متر

·       بر طرف شدن کامل تاخیر دریچه گاز

·       کم شدن مصرف سوخت نسبت به گذشته

·       بهبود حرکت اولیه

·       بهتر شدن کششش در سر بالایی ها

·       معکوس کشیدن گیربکس بهتر میشود