ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ چری تیگو5، دکتر ریمپ

ریمپ چری تیگو5، دکتر ریمپ

شرکت خودرو سازی چری در سال 1999 میلادی تاسیس شده که 4 سال پس از آن شروع به تولیدات خودرو کرده است. مدیران خودرو چری تیگو5 را مونتاژ کرده. ما در این مقاله قصد داریم ار معایب و مزایای این خودرو برای شما بازگو کنیم. همچنین از مشخصات فنی و ایسیو به کار گرفته شده در این خودرو و ریمپ انجام شده که باعث چه مزایای برای خودرو دارد مورد بررسی میکنیم.

چری تیگو 5 از پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1971 سی‌سی و قدرت 139 اسب‌بخار در 5700 دور در دقیقه و 182 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه  استفاده‌می‌کند. هم‌چنین در برخی بازارها با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در دسترس است. درست ‌است که رقیبان همکار تیگو 5 مانند جک اتومات S5  و هایما اس 7 از پیشرانه توربوشارژ استفاده‌می‌کنند و در حین رانندگی کمی چابک‌تر احساس می‌شوند، اما به ‌دلیل کیفیت‌ پایین سوخت در ایران، پیشرانه تیگو 5 کم‌ دردسرتر است.

تیگو 5 با این پیشرانه بیش ‌از 13 ثانیه طول‌می‌کشد تا به ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر درساعت است. گیربکس CVT هم‌چنین قابلیت ‌تعویض ‌دستی دارد که 7 ضریب ‌مختلف ارائه‌می‌دهد. تیگو 5 با این مجموعه گیربکس و پیشرانه در حدود 9.5 لیتر مصرف ‌سوختی برای ‌مالک درپی ‌دارد. درضمن، این کراس‌اوور فقط به‌ شکل دیفرانسیل جلو، فروخته‌می‌شود که این یکی ‌از معایب تیگو 5 است.

از معایب چری تیگو 5 ، شتاب کم ای خودرو می باشد قدرت 139 اسب‌بخار این خودرو برای یک اتومبیل‌کوچک یا یک سدان‌ ساده کفایت‌می‌کند اما قطعا قدرت کافی برای یک شاسی‌بلند سنگین مانند تیگو 5 را ندارد. مصرف سوخت نسبتا زیاد از معایب این خودرو می باشد.

خودروی تیگو۵ با موتور ۲۰۰۰ سی سی دارای قدرتی معادل ۱۳۸ اسب بخار می باشد. این خودرو برنامه ریزی حرفه ای تری را می طلبد که بتواند اثر منفی وزن بالا را خنثی کند تا حس سنگینی حرکت کمتر به راننده منتقل شود. ایسیو این خودرو ME17 می باشد. سری ایسیو های ME17 دارای قفل نرم افزاری انحصاری می باشند. یعنی هر ایسیو بصورت اختصاصی دارای قفل نرم افزاری می بوده و عدم رعایت این نکته موجب از کار افتادن میکروی مرکزی برد ایسیو می شود.

مزایای ریمپ ایسیو چری تیگو 5 به طور خلاصه

1.      افزایش شتاب صفر تا صد

2.      از بین رفتن صدای ناک

3.      بالا بردن حساسیت پدال گاز

4.      افزایش توان موتور تا 5 اسب بخار توسط تیم دکتر ریمپ

5.      افزایش کشش و گشتاور مخصوصا در دور بالا ها و سر بالایی ها

6.      حذف سنسور اکسیژن دوم

7.      کم شدن مصرف سوخت

8.      رفع ایراد در دنده عقب مخصوصا در سراشیبی