ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ کیا اسپورتیج

ریمپ کیا اسپورتیج

خودرو کیا اسپورتیج توانسته است 2 دهه تولید را پشت سر بگذارد و در سال 2004 نسل دوم این خودرو روانه بازار ایران کند. بین سالهای 2010 و 2015 نسل سوم این خودرو تولید و عرضه شد که توانست طرفدارهای زیادی را به خود جلب کند. در ادامه با مزایای و معایب این خودرو بیشتر آشنا میشود و حتی خواهیم گفت که ریمپ چه تاًثیری بروی اسپورتیج خواهد داشت.

کیا اسپورتیج از پتانسیل خوبی برخوردار است که میتواند یکی از شاسی بلندهای جمع و جور در سال 2020 باشد. این خودرو دارای یک موتور پایه اقتصادی است که توسط شرکت خودرو سازی کره ای کیا تولید میشود.

این خودرو در بازار ایران با پیشرانه 2.4 لیتری عرضه می شود. این موتور توانایی تولید 181 اسب بخار و 237 نیوتن متر گشتاور را دارد و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه می شود. این پیشرانه تقریبا نسخه بهینه شده ای از پیشرانه نسل قبلی محسوب می شود و در مصرف ترکیبی نیاز به 8.5 لیتر سوخت برای پیمایش 100 کیلومتر دارد. سیستم AWD کیا که با نام Dynamax شناخته می شود ، به سرعت شرایط را می سنجد و گشتاور مناسب را به چرخ ها انتقال می دهد.

 بطور کلی ریمپ به تغییرات نرم افزاری خودرو می گویند که این تغییرات شامل جداول سوخت، جرقه، گشتاور، لیمیتر ها و سنسورها می شود.

در خودروهای انژکتوری وجود ECU به عنوان کامپیوتر مرکزی خودرو میباشد. که کنترل کننده فعالیت های بسیاری از مشکلات خودروهای کاربرات است که همین امر باعث از بین رفتن این مشکلات شده است. ایسیو  فعالیت هایی چون زمان پاشش سوخت در موتور، مقدار پاشش، عملکرد سنسورهای میل سوپاپ، سنسور اکسیژن و دمای فن موتور و… را تحت کنترل دقیق دارد. که طی برنامه ریزی مجدد ایسیو با استفاده از روش های کدنویسی می توان ویژگی های دلخواه چون افزایش توان، حذف سنسور ها و یا افزایش کاتاف و …را به خودرو بیافزاییم.

 این کار باید زیر نظر افراد دارای تخصص انجام گیرد زیرا انجام آن در نزد افراد غیر متخصص باعث آسیب جدی به موتور خودرو خواهد شد. همچنین تمامی آپشن هایی که قابلیت اضافه شدن به موتور را از طریق ریمپ خودرو وجود دارد را نباید بدون در نظر گرفتن نکات فنی و آب وهوایی خودرو به انجام رسانید .به همین دلیل وجود یک تیم حرفه ای که تمامی موارد و نکات را در نظر بگیرد الزامی است.

تیم تخصصی دکتر ریمپ تمام استانداردهای لازم اعم از علم کافی در کد نویسی و دستگاه های مربوطه برای ریمپ ایسیو  تمامی خودرو ها را دارا می باشد. انجام ریمپ در این مرکز با 2 سال گارانتی برخوردار است و بعد از انجام کار خودرو همراه با مشتری تست شده و بعد وجه دریافت میشود.

مزایای ریمپ اسپورتیج به طور کلی

1.      افزایش توان و شتاب خودرو با تنضیمات ایسیو که میتوان محدودیت های آن را حذف کرده که باعث ارتقاء خودرو شود.

2.      کاهش مصرف سوخت ترکیبی

3.      حذف محدودیت سرعت

4.      کاهش دمای فن مخصوصا در مناطق گرمسیر

5.      حذف میل سوپاپ

6.      حذف سنسور اکسیژن