ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ لیفان 820_ دکتر ریمپ

ریمپ لیفان 820_ دکتر ریمپ

خودرو لیفان یک سدان چینی می باشد که در سال 2014 در بازار های چین از آن رونمایی کردند. در سال 1395 کرمان موتور این خودرو را به بازارهای ایران وارد کرده ولی از آن به خوبی استقبال نشد. ما در این مقاله قصد داریم از نقاط ضعف این خودرو مانند کپ کردن  و توان خودرو در سر بالایی ها و ... مورد بررسی قرار دهیم. و بگوییم که ریمپ در این خودرو باعث رفع این مشکلات میشود یا نه؟

معرفی لیفان 820

این خودرو به پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است که توان خروجی 158 اسب ‌بخار قدرت در 5700 دور در دقیقه و 221 نیوتن ‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه میباشد. واین نیرو را توسط یک گیربکس 6 دنده اتومات به چرخ‌های جلو روانه و در آنجا اداره میکند.این خودرو در حدود 13 ثانیه زمان می‌برد تا 1545 کیلوگرمی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی لیفان 820 در هر صد کیلومتر 8.7 لیتر است.

معایب لیفان 820

·        شتاب و پیشرانه ضعیف: موتور 2.4 لیتری لیفان 820 تنها می‌تواند 158 اسب‌بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با سایر موتورهای خروجی کمتری دارد. چنین توان محدودی در کنار وزن نسبتا بالا این خودرو باعث شده شتاب و چالاکی را محدود کند.

·        پایین بودن کیفیت قطعات به کار رفته در این خودرو

·        مصرف سوخت بالا : مصرف سوخت ترکیبی لیفان 820 در هر صد کیلومتر 8.7 لیتر است.

·        عملکرد پایین گیربکس با موتور

مزایای لیفان 820

·        تجربه رانندگی راحت و آسوده

·        طراحی زیبای بدنه خودرو

·        سیستم تعلیق فوق العاده

ایسیو خودروی لیفان ۸۲۰ از نوع Delphi MT22.5  بوده که مانند سایر خودروهای چینی نیاز به بومی سازی دارد. برای مثال اعمال استاندارد یورو ۵ بر ایسیو این خودرو تنها موجب ایجاد محدودیت هایی نظیر کندی و افزایش مصرف خواهد بود. چرا که هنوز در کشور سوخت یورو ۵ وجود ندارد.

به طور کل ریمپ ایسیو به تنظیم و کالیبره کردن مجدد خودرو از طریق برنامه نویسی ایسیو است که باعث پیشرفت و ارتقا موتور خودرو میشود که انجام دادن این کار هم معایب هم مزایای دارد. شرکت های خودرو سازی اصولا با شرایط منطقه ای و آب و هوایی  خودرو را تولید میکنند ما با انجام دادن ریمپ خودرو به صورتی که به موتور خودرو آسیب نرسانیم این کار را انجام میدهیم. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ بدون باز کردن ایسیو ریمپ کرده که باعث مزایای برای خودرو میشود در ادامه از مزایای خواهیم گفت.

مزایای ریمپ لیفان 820

·        افزایش شتاب موتور

·        رفع کندی گیربکس

·        کاهش مصرف سوخت

·        رفع تاخیر پدال گاز

·        افزایش توان تا 10% و گشتاور تا 15%

·        بهتر شدن کشش مخصوصا در سر بالایی ها

·        نرم تر شدن در تعویض دنده ها