ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ بسترن B30

ریمپ بسترن B30

در سال2015برای اولین بار نمایشگاه های چین خودرو بسترن B30 را معرفی کردند. در سال 1396 در ایران گروه بهمن توانست خودرو بسترن وارد بازار ایران کند که با استقبال خوب مردم همراه بوده است. ما در این مقاله بسترن B30 را معرفی کرده و خواهیم گفت ریمپ این خودرو باعث چه تغییراتی خواهد شد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی خودرو بسترن B30

بسترن B30 به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بیشنه قدرت با ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر بهره مند شده است. با کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۶ دنده اتومات، این خروجی‌ها به چرخ‌های جلو منتقل میشود.

این خودرو با داشتن ابعادی معادل ۴۶۲۵ میلی متر طول، ۱۷۹۰ میلی متر عرض، ۱۵۰۰ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محوری برابر با ۲۶۳۰ میلی متر است. وزن خالص آن برابر با ۱۲۷۰ کیلوگرم است. موتور بسترن B30 از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد. و مصرف سوخت میانگین آن، حدوداً ۶.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی می‌باشد.

مزایای خودرو بسترن B30

·       گیربکس فوق‌العاده: بسترن از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن استفاده می‌کند. این گیربکس ضرایب کوتاه‌تری نسبت به نمونه های رقبا و در فواصل کمتری نسبت به تعویض دنده عمل میکند. به این صورت به موتور فشار کمتری وارد می‌شود و مصرف سوخت کمتری را هم برای این خودرو به همراه دارد.

·       امکانات ایمنی بیشتر نسبت به رقبا

·        تجهیزات و آپشن های خوب

·       طراحی بدنه زیبا

معایب خودرو بسترن B30

·       کاستی‌های متعدد فنی: برای مثال پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی بسترن B30 توان چندانی ایجاد نمی‌کند. و با توجه به حجم 1.6 لیتری خود، راندمان متوسطی را ارائه می‌دهد.

·       کابین ساده و بی‌کیفیت

ریمپ خودرو به تنظیم و کالیبره کردن مجدد خودرو از طریق برنامه نویسی ایسیو است که باعث پیشرفت و ارتقا موتور خودرو میشود. ایسیوی این مدل خودرو از نوع ME17 می باشد که دارای پسوورد بوده و باید با پروگرمر های خاص برنامه ریزی شود. میکروی این ایسیو از نوع SAK TC1728 بوده که دارای الگوریتم چک سام بسیار پیچیده می باشد. و فقط با وینولس اورجینال است می توان آن را محاسبه نمود .برای انجام ریمپ این نوع ایسیو خودرو باز نمیشود و با تغییرات در جدول ها مانند جداول سوخت ، جرقه، گشتاور و... میتوان دسترسی پیدا کرد و تغیرات را اعمال کرد.

مزایای ریمپ ایسیو بسترن B30

·        از بین بردن خطای کاتالیست

·       افزایش توان و گشتاور، بهتر شدن کشش اولیه و ثانویه

·       کاهش مصرف سوخت: دکتر ریمپ با تغییرات جدول سوخت و جرقه توانسته است بدون این که موتور خودرو افزایش دما پیدا نکند مصرف سوخت را کاهش دهد.

·       رفع محدودیت سرعت

·       افزایش قدرت خودرو بسترن B30 موقع کولرگیری

·       از بین رفتن کپ اولیه

·       آپدیت نرم افزاری موتور و گیربکس