ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ بسترن B50_ دکتر ریمپ

ریمپ بسترن B50_ دکتر ریمپ

این خودرو چینی با همکاری شرکت مزدا در سال 2009 تولید و وارد بازار جهان شد. شرکت بهمن موتور در سال1394 این خودرو را وارد بازار ایران کرد که مزایا و معایبی دارد. ما در این مقاله از لحاظ فنی و موتوری این خودرو سدان چینی را مورد بررسی قرار میدهیم. و در ادامه خواهیم گفت این خودرو پتانسیل ریمپ کردن را دارد؟

معرفی خودرو بسترن B50

اگر مطلع بودید قبل از مدل جدید این خودرو، مدل B50 با موتور 1600 سی سی و گیربکس دستی و ظاهری ساده تر، به وسیله گروه بهمن برای مدت خیلی کمی وارد بازار ایران شد. که زیاد مورد استقبال قرار نگرفت. و همین امر باعث شد خودرو سازان به این فکر بیفتن که فیس لیفتاین خودرو یعنی B50f را بسازند. زیرا که هم از پیشرانه‌ای توانمند با حجم 1.8 لیتر بهره می‌ برد و هم به گیربکس اتوماتیک ساخت شرکت معتبر آیسین ژاپن مجهز شده بود.

این خودرو که در همکاری با شریک ژاپنی و خوشنام فاو، یعنی مزدا ساخته شده است و بر پلتفرم نسل قبل مزدا 6 که در اوایل قرن بیست و یک میلادی به مرحله تولید رسیده بود، استوار شده است.شاید یکی از دلایل کیفیت برتر این خودرو همین شراکت با مزدا در ساخت B50f باشد. 

این خودرو با موتور 4 سیلندر  16 سوپاپه و با حجم 1798 سی سی ساخته شده که حداکثر قدرت        142 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 172 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه با وزن 1395 کیلوگرم میباشد. مصرف سوخت متوسط این خودرو 7.5 لیتر برای نوع گیربکس دستی و 8.2 لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است. اما جالب‌ترین نکته این است که حرکت خودرو بین مدل مکانیک(دنده‌ای) و گیربکس اتوماتیک، تفاوت چندانی وجود ندارد.

هر دو مدل در حدود 12 ثانیه از سرعت صفر تا 100 را طی می‌کنند. ظاهراً مهندسان چینی گیربکس اتوماتیک را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند. که موتور بتواند برای سریع‌ترین شتاب ممکن از تمام توان خود استفاده کند. این خودرو صفر تا 100 را در حدود 12 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر درساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 7.5 لیتر است. 

از سوی دیگر قطعا مشکلات و معایبی هم مانند همه خودرو های دیگر وجود دارد که ممکن است موجب ناراحتی مالکان این خودرو شده باشد. بنابراین ما در ادامه این مقاله قصد داریم که مشکلات این خودرو را با شما در میان بزاریم.

مزایای خودرو بسترن B50

·       طراحی بیرونی جذاب

·       آپشن‌ها و امکانات رفاهی مناسب شامل: تهویه هوا، سیستم ABS و EBD، فرمان چندمنظوره با ارتفاع قابل تنظیم، پنجره‌های برقی، سیستم صوتی چندرسانه‌ای اختصاصی(USB،AUX ، iPodCable)، چرخ‌های آلیاژی، کیسه‌های هوای جلو، سیستم ضد سرقت، قدرت کمکی هیدرولیکی، سیستم تهویه مطبوعِ اتوماتیک به‌همراه Sun Sensor، نمایشگر چندمنظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده، تنظیم برقی آینه‌ها، سانروف با قابلیت تنظیم، چراغ‌های جلوی هالوژن به‌همراه مه‌شکن، سنسور پارک، سیستم کمک رانندگی Auto Cruiser و سیستم مدیریت پایداری خودرو است.

معایب خودرو بسترن B50

·       مشکل در سریع عوض کردن دنده‌ها در سرعت بالا

·       کولر و سیستم خنک‌کننده ضعیف

·       بازار ضعیف دست‌ دوم

·       با وجود سیستم پایداری و ترمزهای ABS وEBD و دارا بودن تنها دو ایربگ در جلو، ایمنی بسترن b50 تعریف چندانی ندارد.

ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود تا بتوان این خودرو را ریمپ کرد. پروگرمر KESS V2 که شرکت تیونگ دکتر ریمپ از آن بهره می برد می تواند قفل این ایسیو را باز کند. برای انجام ریمپ خودرو به هر جایی اطمینان نکنید.

ریمپ ایسیو برای خودرو بسترن B50 چه مزایای دارد؟

·       افزایش توان تا 10 اسب بخار و گشتاور تا 12 نیوتن متر افزایش خواهد یافت.

·       کاهش مصرف سوخت تا نیم لیتر

·       بهتر شدن معکوس کشیدن خودرو از قبل

·       بهتر شدن کشش خودرو مخصوصا در سر بالایی ها

·        رفع کپ اولیه

·       شتاب گیری بهتر خودرو

·       رفع خطای کاتالیست