ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ هایما اس5 توربو (S5)

ریمپ هایما اس5 توربو (S5)

امروزه شاهد تولید انواع خودرو های چینی در بازار ایران هستیم که نمونه ای از این تولید خودرو هایما می باشد. بعد از تولید خودرو هایما S7 که دارای ابعاد بزرگ بود ایران خودرو تصمیم به تولید به مدل S5 گرفت که کوچیک تر و جمع و جور تر بود. در ادامه این مقاله به مزایا ریمپ هایما S5 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 معرفی هایما S5 توربو

هایما اس 5، یک کراس آور کامپکت چینی است که به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی توربو، با 161 اسب بخار نیرو و 223 نیوتن متر گشتاور ساخته شده است. این خودرو حداکثر نیروی خود را در دور موتور شش هزار دور در دقیقه و بیشینه گشتاورش را بین 1800 تا 4 هزار دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد. به کمک یک گیربکس CVT، هایما اس 5 خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. پیشرانه مذکور، استاندارد آلایندگی یورو 5 داشته و به صورت ترکیبی، در هر صد کیلومتر 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. که خود در این شرایط حامل های انرژی نقطه مثبتی در کارنامه هایما اس5 می باشد.

گنجایش باک سوخت این خودرو نیز برابر 60 لیتر بوده و وزن آن، بدون سرنشین و با احتساب مخزن سوخت. معادل 1435 کیلوگرم است حداکثر سرعت هایما S5 توربو نیز به طور رسمی برابر با 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. همچنین شتاب صفر تا صد هایما S5 در برخی منابع در حدود 11 ثانیه اعلام شده است.

مزایای هایما S5

·        پیشرانه قوی

·        عملکرد مناسب پیشرانه

·        طراحی ظاهری رضایت بخش

معایب هایما S5

·        فضای محدود صندق بار

·        طراحی نا آشنا داشبورد

·        کمبود قطعات یدکی

ایسیو هایما S5 از نوع ME7 می باشد. ایسیوهای سری ME7 همگی دارای پسوورد مخصوص به خود بوده و می بایست با تجهیزات خاصی پروگرام شود. ایسیوهای سری ME7 در این مدل دارای قفل نرم افزاری ۹B 00 می باشد که فقط با پروگرمرهای مخصوص برنامه ریزی می شود. پردازشگر ME7 از نوع ST10F بوده است.

به طور کلی ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو علم برنامه نویسی کامپیوتر خودرو است که با بهینه سازی سیستم برقی و موتوری  سبب تقویت خودرو  می‌شود. این فرایند به خودرو آسیب نمی‌رساند مگر آنکه توسط افراد بی تجربه و یا آموزش ندیده انجام شود.

مزایای ریمپ هایما S5

·        رفع ایراد تاخیر دریچه گاز

·        بالا بردن توان و گشتاور موتور توربو بین 8 تا 10%

·        افزایش شتاب خودرو مخصوصا در شتاب اولیه

·        کاهش مصرف سوخت

·       رفع ایراد سنسور اکسیژن دوم

از مزایای دیگر ریمپ خودرو در مرکز تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ این است که توسط کارشناس تست شده و بعد از تست توسط مشتری با 2 سال گارانتی خودرو به مشتری تحویل داده و اجرت گرفته میشود.