ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ جک اس3(remap jac S3)

ریمپ جک اس3(remap jac S3)

بازار خودرو این روزها در حال تغییر و تحول است که خودرو های چینی از این مساله استثنا نیست و روز به روز در حال پیشرفت و به روز رسانی خودرو های خود می باشند. امروز در این مقاله از کراس اور چینی جک اس 3 خواهیم گفت که تا به امروز چه تغییراتی کرده و در ادامه این خودرو را از لحاظ فنی که چه معایب و مزایایی دارد مورد بررسی قرار میدهیم و میگوییم آیا این خودرو پتانسیل ریمپ را دارد یا خیر؟

معرفی خودرو جک S3

جک موتورز در اوایل سالهای 1390 کار خود را در بازار ایران شروع کرد و از همان ابتدا شاهد عرضه دو خودروی جک جی ۳ هاچ بک و جک جی ۴ سدان به بازار بودیم. دو خودرویی که با هم متفاوت بوده و سرنشوت مختلفی هم داشتند اولی خیلی نتوانست در خطوط تولید کرمان موتور دوام بیاورد و از سویی دیگر، جی ۴ خودرویی بسیار موفق بود.

جک S3 یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تکمیل شده است. موتوری که خروجی‌های خود را به کمک یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلوی خودرو ارسال می‌کند. جک اس ۳ با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵، ظرفیت باکی برابر با ۴۵ لیتر داشته و طبق اعلام شرکت کرمان موتور به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر رانندگی تقریباً ۵.۹ لیتر مصرف سوخت دارد.

این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۳۲۵ میلی متر طول، ۱۷۶۵ میلی متر عرض، ۱۶۶۰ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محور برابر با ۲۵۶۰ میلی متر. در خانواده محصولات کرمان موتور جایگاهی پایین‌تر از اس ۵ دارد. ترمزهای عقب و جلوی این خودرو دیسکی بوده و سیستم تعلیق آن در محور جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی نیمه مستقل می‌باشد.

ایسیو به کار رفته در خودرو جک S3

ایسیو این خودرو از نوع دلفی Delphi MT22.3 می باشد. ریمپ جک S3 که از نوع دلفی میباشد با سایر ایسیو ها متفاوت است. با ریمپ اصولی و علمی، شاهد ۱۵ درصد افزایش توان خواهید بود.

نکات منفی جک S3

·        موتور ضعیف

·        کمبود قطعات یدکی

·        نبود امکانات و آپشن ها

·        فضای کابین نسبتا کم در عقب خودرو

·        شتاب اولیه پایین

نکات مثبت

·        گیربکس نرم

·        فرمان برقی

پتانسیل ریمپ خودرو جک S3

·        افزایش کشش موتور مخصوصا در سر بالایی ها

·        رفع کپ شروع حرکت با برنامه نویسی مجدد در جداول گشتاور و پدال گاز که باعث از بین رفتن این عیب می باشد.

·        رفع تاخیر پدال گاز

·        افزایش توان موتور تا 5%

·        حذف سنسور اکسیژن در صورت خرابی و یا فرسودگی کاتالیست