ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ چانگان CS35

ریمپ چانگان CS35

چانگان یکی از قدیمی ترین شرکت خودرو سازی چین محسوب میشود که 160 سال از تاسیس این کارخانه میگذرد. در این مقاله میخواهیم راجب خودرو کراس اوری از کارخانه چانگان را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار دهیم. و بگوییم این خودرو از لحاظ مختلف پتانسیل ریمپ را دارد یا خیر؟ این خودر چه معایبی و چه مزایای دارد؟ در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی چانگان CS35

شرکت سایپا بعد از تولید محصولات تکراری و پر تیراژ در سال ۱۳۹۴ شروع به تولید خودرو به نام چانگان CS35 کرد که باعث به وجود آمدن تنوع در محصولات این شرکت شده است. CS35 اولین شاسی‌ بلند کمپانی چانگان محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۲ جزوی از محصولات خود به حساب می آید. این خودرو در ابتدا تنها به‌صورت وارداتی و باقیمتی باور نکردنی به بازار کشورمان عرضه می‌گردید. اما پس از مونتاژ این کراس‌اوور چینی توسط شرکت سایپا قیمت CS35 تا حدودی کاهش‌یافته و به ارزش واقعی خود نزدیک شد.

این خودرو از یک موتور 1600 سی‌سی بهره می‌برد که قادر به تولید 113 اسب بخار توان در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است. این موتور کم‌قدرت هیچ تناسبی با وزن 1290 کیلوگرمی خودرو نداشته. و همین امر باعث شده تا شتاب صفر تا 100 خودرو به 15 ثانیه برسد.

این گیربکس 4 دنده در مسیرهای سربالایی دارای ضعف است و بسیاری از مشتریان می‌گویند هنگامی که در صندوق عقب بار باشد و 5 سرنشین کامل در خودرو حضور داشته باشند، برای عبور از سربالایی با شیب تند کار دشواری در پیش دارید. از این رو خریدارانی که قصد دارند با این کراس اوور اتوماتیک به شمال و مناطق کوهستانی سفر کنند، با ضعف گیربکس آن مواجه خواهند شد.

شاید عده‌ای بر این باور باشند که استفاده از این موتور کوچک و کم‌توان با انگیزه کاهش استهلاک و مصرف سوخت انجام گرفته است، اما جالبی این مطلب این جا می باشد که چانگان CS35 مصرف سوخت آن‌چنان کمی هم ندارد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ایسیو به کار رفته در این خودرو

از سری وارداتی های این ایسیو ME7 با قفل نرم افزاری ۹B 00 و در سری مونتاژ سایپا از سری ME17  استفاده شده است. همگی این ایسیو ها دارای پسورد مخصوص به خود هستند. جهت پروگرم ایسیو آنها می بایست از تجهیزات خاصی استفاده شود. عملیات ریمپ خودرو هر دو ایسیو از پورت OBD انجام شده و ایسیو باز نمی شود.

اگر برنامه ایسیو این خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و بنزین بی کیفیت کشور مجددا برنامه ریزی مگردد.که بزرگترین مشکل این خودرو بر طرف می شود.  در این حالت دارندگان چانگان کمتر شاهد حالت واماندگی خودرو خواهند شد.

مزایای ریمپ چانگان CS35

·        افزایش توان تا 5 اسب بخار

·        از بین رفتن مشکل کپ اولیه خودرو

·        رفع تاخیر دریچه گاز

·        بهتر شدن کشش در سر بالایی ها

·        افزایش شتاب

·        کاهش مصرف سوخت

·        نرم تر شدن تعویض دنده ها

·        بهتر شدن ترمز گیری خودرو