ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ مزدا 3 نیو (هاچ بک و صندوق دار)

ریمپ مزدا 3 نیو (هاچ بک و صندوق دار)

در سال 2003 شرکت ژاپنی مزدا از یک خودرو کامپکت سدان مزدا 3 رونمایی و باعث استقبال خوبی در بازار شد و طرفدار زیادی پیدا کرد. در ادامه این مقاله از تاریخچه تولید مزدا 3 نسل دوم خواهیم گفت. که از لحاظ فنی چه پیشرانه ای دارد و مزایا و معایب این خودرو چیست و با ریمپ این خودرو چه تغییراتی برایش ایجاد میشود.

معرفی مزدا 3

نسل اول مزدا 3 تواست فقط 3 سال در خط تولید بهمن دوام بیاورد و جای خود را به نسل دوم این خودرو داد که در ایران با نام مزدا 3 نیو شناخته می‌شود. نسل دوم مزدا 3 از سال 2004 در دست طراحی بوده. و در آخر بین آگوست 2005 تا اکتبر 2006 تحت نظارت کونیهیکو کوریسو، طراح معروف مزدا و مدیر فعلی استودیو طراحی مزدا در ژاپن طراحی و ساخته شد. البته شرکت مزدا نسل دوم این خودرو را اواخر سال 2008 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی جهانی کرد.

این خودرو روی همان پلتفرم C1 نسل اول ساخته شده بود و برخی تغییرات در مقایسه با آن از جمله افزایش طول و عرض و کاهش وزن را تجربه می‌کرد.

نسل دوم مزدا 3 در بازارهای مختلف جهانی با انواع پیشرانه‌های 4 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. و برای بازار ایران، گروه بهمن یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با 147 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاوردر نظر گرفته است. خروجی‌های خود را به کمک یک گیربکس ۵ دنده اتومات با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دستی، به چرخ‌های جلوی خود ارسال می‌نماید. با این ترکیب فنی، مزدا 3 نیو شتاب صفر تا صدی حول‌وحوش 10.5 ثانیه داشته است.

 موتور مزدا ۳ نیو با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۴ مصرف سوختی در شهر برابر با ۸.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، در بزرگ راه معادل ۶.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در چرخه ترکیبی ۷.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد.

 با توجه به ابعاد بدنه 4.5 متری و وزن حدوداً 1260 کیلوگرمی که این خودرو دارد، از نظر ما می‌توان این پیشرانه 2 لیتری را برای مزدا 3 نیو بسیار خوب دانست.

معایب مزدا 3

·       کیفیت رنگ پایین

·       پلتفرم قدیمی

·       ارتفاع پایین سواری

·       سواری خشک

مزایای مزدا 3

·       جعبه دنده قوی

·       امکانات و تجهیزات خوب

·       استهلاک کم و کیفیت خوب

·       پیشرانه خوب

·       خودرویی ایمن

ایسیو مزدا 3 مونتاژ شده گروه بهمن موتور از نوع Denso E6T6 می باشد. ایسیو این نوع خودرو در مرکز تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ بدون باز کردن و با درگاه OBD به ایسیو خودرو متصل شده و برنامه خوانده میشود. طی فرایند ریمپ خودرو روی جداول پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی و گشتاور و پارامتر های جرقه زنی و... کار میشود. بعد از انجام ریمپ خودرو توسط خود مشتری تست شده و با رضایت کامل وجه گرفته میشود. ریمپ ایسیو در این مرکز با 2 سال ضمانت کتبی به مشتری داده میشود.

مزایای ریمپ مزدا 3

·       افزایش توان خودرو 10 تا 12 اسب بخار

·       افزایش گشتاور موتور تا 20 نیوتن متر

·       رفع کپ پدال گاز

·      رفع کپ دریچه ی گاز: این خودرو دارای دریچه ی گاز برقی بوده و با این فرایند تاخیر دریچه ی گاز را به کلی رفع میکنیم.

·       بهتر معکوس کشدن گیربکس و آپدیت گیربکس در دنده اتوماتیک

·       افزایش کشش مخصوصا در سر بالایی ها و موقع روشن بودن کولر

·       بهبود حرکت اولیه

·       سازگاری بنزین با جایگاه سوخت ایران

·       کاهش مصرف سوخت