ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ ریچ

ریمپ ریچ

در سال 2006 در شرکت چینی دانگ فنگ خودرویی به نام پیکاپ تولید کرده و به بازار جهانی معرفی کرده. در سال 1390 پارس خودرو مونتاژ این خودرو را شروع و به بازار عرصه کرده است. این خودرو تا به الان از مزایا و معایبی دارا می باشد که در این مقاله از ریمپ این خودرو که چه پتانسیلی دارد خواهیم گفت با ما در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی وانت پیکاپ ریچ

 این خودرو با پیشرانه مختلفی وارد بازار شده است. پیشرانه این خودرو 2.5 لیتری و 3 لیتری توربو دیزل می باشد. اما ریچ در بازار ایران تنها به یک موتور 4 سیلندر با حجم 2438 سی‌سی ساخته شده است. که توان تولید 132 اسب بخار قدرت در 5000 دور بر دقيقه و 208 نیوتن‌متر گشتاور در 3000 دور بر دقيقه را دارد. نیروی تولید شده این خودرو از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌های جلو و عقب انتقال پیدا میکند. همچنین یک گیربکس کمکی نیز برای ریچ ساخته شده است که در مسیر های پر پیچ و خم و ناهموار راه را برای ما هموار کند.

 پیکاپ ریچ در مقایسه با نیسان پیکاپ از وزن کمتری برخوردار است. البته نیسان پیکاپ از لحاظ توانایی‌های آفرود و کیفیت قطعات در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. طبق اعلام رسمی سایت شرکت پارس خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ریچ برابر 8/10 لیتر در هر صد کیلومتر است، البته شما در مسیرهای ناهموار باید انتظار مصرفی تا حدود 14 لیتر در هر صد کیلومتر را نیز از این خودرو داشته باشید.

معایب ریچ

از جمله معایب پیکاپ ریچ که در نیسان پیکاپ نیز وجود دارد، فضای تنگ سرنشینان عقب و سواری بسیار خشک این خودرو است که در سفرهای طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود. یکی از مواردی که تمامی پیکاپ‌های دو دیفرانسیل در آن مشترک هستند مصرف سوخت بالای آنها میباشد. توان و کشش این خودرو نسبتا پایین است و کیفیت قطعات این خودرو پایین است که خیلی از دارندگان این خودرو گلایه مند می باشند. در کنار ریمپ خودرو باید توان موتور از طریق این قطعه به گیربکس منتقل می شود و ضعف آن در عملکرد حرکتی خودرو تاثیر گذار است. خیلی از مالکان از کیفیت دیسک و صفحه ریچ  رضایت ندارند. جالب این جاست که استفاده از قطعات باکیفیت تر می تواند منجر به نتیجه بهتری گردد.

ایسیو به کار رفته در این خودرو از نوع دلفی می باشد خودرو ریچ پتانسیل خوبی برای ریمپ دارد که باعث تغییرات زیر میشود.

در کنار ریمپ  باید توان موتور از طریق این قطعه به گیربکس منتقل می شود و ضعف آن در عملکرد حرکتی خودرو تاثیر گذار است. خیلی از مالکان از کیفیت دیسک و صفحه ریچ  رضایت ندارند. بدیهی است که استفاده از قطعات باکیفیت تر می تواند منجر به نتیجه بهتری گردد.

مزایا ریمپ ریچ

·       افزایش کشش و شتاب خودرو که میتوان با ریمپ اصولی شتاب و کشش خودرو را افزایش دهیم که بهترین راندمان را دریافت کنیم

·       بهتر شدن تاخیر دریچه گاز

·       کم شدن مصرف سوخت نسبت به قبل

·       کم شدن دمای فن

·       حذف سنسور اکسیژن دوم

·       بهتر شدن توان خودرو