ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ 407

ریمپ 407

این خودرو سدان خانوادگی، در سال 2003 تا 2010 توسط شرکت پژو در فرانسه تولید شد و در نهایت جای خود را به پژو 508 داد. واردات این خودرو زیاد مورد استقبال قرار نگرفته و تا سال 1390 به طول نیاجامید. این خودرو مانند خودروهای دیگر پژو از پتانسیل خوبی برای ریمپ را دارد که در ادامه این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

مشخصات فنی 407

این روزها این خودرو یکی از وارداتی های کار کرده است که خیلی ها تمایل به خرید این خودرو را ندارند. این خودرو با 2 نسخه دنده ای و اتوماتیک وارد ایران شده است. موتور  این خودرو 4 سیلندری 16 سوپاپه با حجم 2000 سی سی با تنفس طبیعی تولید شده که انتقال نیرو توسط دیفرانسیل جلو صورت میگیرد. حداکثر قدرت این خودرو 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 200 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد موتور این خودرو 10.5 ثانیه است که با حداکثر سرعت 207 کیلومتر در ساعت در جاده ها جولان می دهد.

امکانات ایمنی:

هشدار بسته نبودن کمربند، سامانه کنترل پایداری ESP ،ترمز اضطراری برقی EBA ،ترمز های ضد قفل ABS ،سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها،فرمان حساس به سرعت،محدود کننده سرعت و ۶ عدد کیسه هوا را در مدل های ایرانخودرویی تولید شده است.

وقتی با مالکان خودرو 407 درو مورد کیفیت و دوام قطعات فنی سوال میشود با این جواب رو به رو میشویم که با کیفیت قابل قبول و استهلاک پایینی رو به رو میشویم. اگر ایران خودرو در زمینه خدمات پس از فروش این خودرو به خوبی عمل میکرد، شاید این خودرو یکی از کم خرج ترین خودرو های وارداتی به حساب می آمد.

یکی از بزرگترین مزایا این 407 میتوان به ایمنی قابل قبول این خوردو اشاره کرد، که پاراگراف بالا از آن یاد شده است. از دیگر مزایا این خودرو میتوان به هندلینگ و سواری نرم و خوب این خودرو عنوان کرد.

از مزایای دیگرپژو 407 فرمان این خودرو است که به سیستم کمکی برقی مجهز است. که به‌راحتی زیر دستان راننده به گردش در می‌آید، میزان دقت این فرمان نیز بالا است و تسلط خوبی را برای راننده فراهم می‌کند. سیستم تعلیق پژو 407 نیز تمامی ضربات واردشده به کابین را جذب می‌کند تا بتوان 407 را یک سدان کاملا خانوادگی و نرم در این بازه قیمتی توصیف کرد. 

معایب این خودرو به واردات محدود این خودرو میتوان اشاره کرد که به دلیل حضور رقبای قدرت مند مثل اپتیما و تمایل نداشتن مشتری به خرید این خودرو شده است.

مرکز تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ ایسیو این خودرو بدون باز کردن فقط با وصل شدن به درگاه OBD توانسته است. به تمامی مشخصات ایسیو این خودرو مانند: جداول جرقه زنی، سوخت، دریچه گاز و... دسرسی پیدا کند و بتواند با ریمپ خودرو بهترین راندمان را بدهد. و معایب این خورد را مانند کاهش شتاب و ضعف خودرو در سر بالایی ها را رفع کند.در ادامه از تغییرات ایجاد شده بر روی این خودرو خواهیم گفت.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مورد از معایب پژو 407  در بازار ایران به دردسرهای تعمیر و نگه‌داری آن اشاره کرد. متاسفانه ایران خودرو پشتیبانی قدرت‌مندی از پژو 407 نشان نداده است و مالکان این خودرو ناچار هستند قطعات و لوازم یدکی را از بازار آزاد تهیه کنند، که علاوه بر نیاز به پرداخت وجه بیشتر، ریسک استفاده از قطعات تقلبی را نیز در پی دارد.

مزایا ریمپ 407

·        کاهش مصرف سوخت

·        رفع تاخیر دریچه گاز و پدال گاز

·        افزایش شتاب

·        افزایش توان و گشتاور تا 15% مخصوصا در سر بالایی ها

·        رفع ناک خودرو: به دلیل مصرف بنزین نا مرغوب ایران باعث به وجود آمدن ناک در خوردو میشود که با این فرایند تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.