ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

ریمپ هیوندای آی10

ریمپ هیوندای آی10

در این مقاله به بررسی هیوندای آی10و رفع مشکلات این خودرو با فرایند ریمپ و مزایای آن بر روی این خودرو خواهیم پرداخت. این خودرو هم مانند خودرو های وارداتی از مزایا و معایبی برخوردار است مانند کندی حرکت، مصرف سوخت بالا، ضعف گیربکس و... که در ادامه به آنها میپردازیم. برای انجام این فرایند حتما از مرکز مربوطه مطمئن شوید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی هیوندای آی10

این خودرو کوچکترین هاچبک شرکت کارخانه سازی هیوندای میباشد که اولین نسل آن در سال 2007 به تولید شده است. در سال 2011 نسل اول این خودرو تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفته که تا حدی چهره زیبابی برای این خودرو به همراه داشت. نسل دوم هیوندای ای10 که در سال 2013 جایگزین نمونه اولیه شد، اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2013 به نمایش گذاشته شد. پس از استقبال فراوان در ایران از محصولات شرکت هیوندای، در تابستان سال 1395 کرمان موتور با قراردادی که با این شرکت مذکور شده است. مجوز مونتاژ این خودرو را در کنار مونتاژ سایر محصولات این کمپانی کره‌ای اخذ نماید. اولین نمونه‌های مونتاژی کرمان موتور، از اوایل سال 1396 در اختیار خریداران قرار گرفت.

مشخصات فنی هیوندای آی10

شرکت هیوندای برای بخش فنی این خودرو یک موتور 1248 سی‌سی 4 سیلندر در نظر گرفته. موتور نصب شده بر روی این خودرو حداکثر نیروی ۸۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۱ نیوتن متر می تواند نیرو تولید کند.که این نیرو از طریق یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعتی که جعبه دنده نصب شده بر روی این خودرو می تواند به هیوندای ای10 منتقل کند ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت است. پیشرانه این خودرو از چالاکی بسیار کمی برخوردار بوده به طوری که هیوندای ای10 برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد به حدود 15 ثانیه زمان احتیاج دارد. مصرف سوخت این خودرو در یک سیکل ترکیبی برابر 6 لیتر است که با توجه به حجم پیشرانه و وزن خودرو چندان بهینه به نظر نمی‌رسد.

تغییرات ایجاد شده از طریق ریمپ خودرو بر روی هیوندای آی10

همانطور که در مقالات قبل گفتیم به طور کلی این فرایند تنطیماتی نرم افزاری است که بروی ایسیو خودرو برنام نویسی میشود.این فرایند را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

در مجموعه ما این فرایند توسط دکتر ریمپ با علم کافی و تجربه بالا در این خصوص ریمپ هیوندای آی10 بدون باز کردن ایسیو انجام میشود. و بعد از این فرایند توسط خود مشتری تست شده و در صورت رضایت کامل وجه دریافت میشود. در غیر این صورت برنامه ایسیو فابریک شده و تحویل مشتری داده میشود. انجام این فرایند در این مرکز با ضمانت 2 ساله کتبی انجام میشود.

·        افزایش توان  و شتاب موتور مخصوصا در دور پایین

·        بهینه سازی و سازگار کردن سوخت با بنزین نامرغوب ایران که باعث کاهش عمر موتور و ناک شدید در خودرو میشود.   

·        افزایش عکس العمل و آپدیت گیربکس

·        افزایش گشتاور تا 10 درصد

·        رفع صدای ناک

·        رفع خطاهای چراغ چک

·        کاهش زمان شتاب صفر تا صد

·        حذف سنسور اکسیژن دوم