ساعت کاری: 9 الی 19 - جمعه ها تعطیل

ریمپ
خودرو خود را ریمپ کنید

دکتر ریمپ

قیمت ریمپ

قیمت ریمپ

امروز در این مقاله قصد داریم که هزینه ریمپ خودرو های ایرانی، خارجی، چینی و مسابقه ای را با برنامه اورجینال در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ را توضیح دهیم. همانطور که میدانید مراکز ریمپ خودرو و تیونینگ  زیادی شروع به فعالیت کرده اند، که با برنامه کپی بر روی  ایسیو باعث به وجود آمدن صدمات جدی به خودرو و موتور شده است. قیمت برای این فرایند نکات مهمی دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.

دلایل مختلفی برای قیمت گذاری این فرایند وجود دارد که دلیل اول آن تجربه و تخصص شخص ریمپ کار که بتواند خودرو را بر روی داینو ریمپ کند و بهترین راندمان را از خودرو بگیرد. امروزه افراد سود جو بدون تجربه و بدون دستگاه معتبر و مرتبط خودرو را ریمپ کرده و مشکلاتی از قبیل رفع نشدن ناک خودرو و به وجود آمدن خطاهای متعددو... و حتی عواقب جبران ناپذیری برای ایسیو و موتور خودرو به وجود می آوردند. پس قبل از انجام این فرایند از مرکز مورد نظر اطمینان حاصل فرماییدو بعد خودرو خود را به آنها بسپارد.

دکتر ریمپ تجربه اولیه خود را با تیونینگ و ریمپ  خودرو های مسابقه شروع کرده و سالها توانسته است در این خصوص افتخارات زیادی را کسب کند. درادامه فعالیت خودرو های ایرنی و خارجی با برنامه اورجینال (نوشتن برنامه برای هر خودرو)و بدون باز کردن ایسیو خودرو ها را بر روی داینو ریمپ کرده تغییرات چشم گیری بر روی خودرو به وجود آورده است.

تست با داینو:

تمامی نرم افزارهای در مرکز ما به دفعات بر روی دستگاه دینامومتر (دستگاه اندازه گیری توان موتور) سنجیده شده و بر روی خودروها متعددی در سراسر کشور تست شده اند. در این مرکز این فرایند با بهترین راندمان انجام میشود.

 استفاده از برنامه و پروگرم های اورجینال:

ما با همکاری شرکت های ای معتبر توانسته ایم با وجود تحریم های موجود در ایران برنامه و پروگرم های اصلی را به دست آورده و با شرکت های سراسر دنیا در ارتباط باشیم. پس تیم ما با داشتن نرم افزار های اورجینال چک سام گیری اورجینال را انجام میدهد تا به موتور خودرو هیچ آسیبی وارد نشود.

تنظیم دقیق ایسیو و استفاده نکردن از فایل و برنامه های کپی شده و آماده:

برای انجام این فرایند باید اطلاعات خاص همان خودرو داخل ایسیو خودرو شود و از طریق پروگرمر خوانده شود پس در مرکز ما از دامپ و برنامه های کپی شده استفاده نمیشود و توسط تیم ما برنامه مربوط به هر ماشینی برنامه نویسی شده بر روی ایسیو ریخته میشود.

گارانتی و پشیبانی بعد از ریمپ

در مرکز ما انجام این فرایند با 1 سال گارانتی کتبی به مشتری داده شده و بعد از ان پشتیبانی خواهد شد.

 قیمت ریمپ خودرو های ایرانی:

قیمت پراید،کوئیک، ساینا، تیبا: 350 هزار تومان

قیمت ساینا اتوماتیک و کوئیک اتوماتیک: 350 هزار تومان

قیمت پژو 206 تیپ3و2: 350 هزار تومان

قیمت 206 تیپ6و5، پارس و رانا: 480 هزار تومان

قیمت پژو 405 ایکس یو سون، سمند ال ایکس، پارس 1800: 480 هزار تومان

قیمت تندر 90 و ساندرو:480 هزار تومان 

قیمت دنا، دنا پلاس، سمند ای اف7: 500 هزار تومان  

قیمت ریو و مگان: 550 هزار تومان

قیمت پارس ای ال ایکس از سال 83 تا 91: 580 هزار تومان

قیمت سورن توربو و دنا توربو: 500 هزار تومان

قیمت زانتیا 2000: 550 هزار تومان          

قیمت خودرو های چینی:

در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ تمامی خودرو های چینی بدون باز کردن ایسیو انجام میشود که باعث ابطال گارانتی خودرو نمیشود.

قیمت تمامی خودرو های چینی: 500 هزار تومان

قیمت هایما اس سون توربو: 550 هزار تومان

قیمت ام وی ام ایکس22: 950 هزار تومان

قیمت خودرو های کره ای مانند کیا و هیوندای: 1 میلیون 500 هزار تومان

ریمپ چیست؟

به تغییرات نرم افزاری خودرو ریمپ می گویند که این تغییرات شامل جداول سوخت، جرقه، گشتاور، لیمیتر ها و سنسورها می شود.

فرایند اصالح و بهینه سازی نرم افزار ایسیو یک خودرو در جهت رسیدن به یک نتیجه مشخص مانند:

· برای مثال افزایش توان و شتاب برای کسب نتیجه بهتر در مسابقات

·رفع رفتار های غیرمنطقی خودرو ( مثل ایراد تاخیر پدال که یک رفتار غیر منطقی محسوب می شود)

· مدیریت مصرف سوخت در جهت کاهش هزینه های نگهداری خودرو

· برطرف کردن اثر بنزین نامرغوب که موجب ناک زدن می شود

· تغییردر دمای فن خودرو

چرا خود کارخانه ریمپ را انجام نمی دهد؟

 برای جواب این سوال به دلایل بسیاری می توان اشاره کرد. از جمله اینکه خودروسازهای ایرانی تا لحظه نگارش این مقاله، تاکنون اقدام به طراحی و برنامه ریزی کامپیوترهای خودرو نکرده اند.آنها پکیج EMS ( مجموعه ایسیو ، دسته سیم و سنسورها ) را مستقیمأ از تامین کننده می گیرند ودر خط تولید مونتاژ می کنند. تنها نظارت آنها بر عملکرد ایسیوها مبنی بر تست آلایندگی است و بررسی صحت و سقم آنها ست. باید دانست در شرکت های خودروسازی خارجی، بخصوص خودروسازی هایی که دارای محصولات اسپرت و مسابقه ای نیز می باشند. از همان ابتدا برنامه ریزی ریمپ ایسیو بر روی حالت بهینه(ریمپ شده )کالیبره می شود. با این حال می بینیم که شرکت های بزرگی نظیر AMG یا انصاری ، مجددأ اقدام به تیونینگ محصولات پرتوان و شناخته شده ای نظیر بوگاتی انجام می دهند.

آیا فرایند ریمپ برگشت پذیر است؟

اگر منظور شما از برگشت پذیر، این باشد که با دیاگ یا برداشتن سرباتری این اتفاق بیفتد باید بگوییم. خیر اینگونه نیست، تنها با فرایند دانلود برنامه ریمپ شده از بین می رود.

آیا با ریمپ گارانتی خودرو باطل می شود؟

خیر ، ریمپ علائم بیرونی ندارد که بتوان فهمید و آن را همچون بهانه ای مثل نصب دزدگیر غیراستاندارد، موجب ابطال گارانتی خودرو دانست. اما پیشنهاد می کنیم در حین مراجعه به نمایندگی از بیان آن خودداری کنید تا آنها بهانه ای برای اینکار نداشته باشند. جالب است بدانید از طریق دیاگ هم قابل تشخیص نخواهد بود.

خودروی من در یک شهر گرمسیری قرار دارد ، آیا می توانید 15 درجه دمای فن را کم کنید؟

بله قادر هستیم اما توصیه نمی کنیم زیرا در درازمدت بر روی عملکرد موتور تاثیر منفی می گذارد و موجب دوده گرفتن اتاق احتراق می شود، پیشنهاد می شود پس از ریمپ از ترموستات با درجه حرارت پایینتر (مثلاً 83 یا 75درجه)  استفاده کنید.

مزایای ریمپ خودرو در دکتر ریمپ:

تغییر دمای فن خودرو: بالا رفتن دمای موتور باعث خرابی موتور و سوختن واشر سر سیلندر می گردد. ما با تغییر عملکرد در جداول می توانیم دمای خودرو را در حد ایده ال نگه داریم تا آسیب جدی به موتور خودرو وارد نشود.

رفع محدودیت سرعت توسط دکتر ریمپ:

در خودرو های استاندار به دلیل مسائل ایمنی و شرایط جاده ای هر کشور محدودیت سرعت اعمال میگردد. بعضی از علاقه مندان تمایل به افزایش سرعت و شرکت در مسابقات را دارند. شرکت دکتر ریمپ می تواند این موضوع را با بهترین و نازلترین دستگاهای ریمپ ایسیو کامل رفع کند.

افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو:

افزایش  کاتاف نیز تا هر محدوده ای قابل انجام می باشد اما ما افزایش سرعت را نیز در محدوده ایمنی انجام می دهیم. اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

تغییر جداول مربوط به گشتاور:

دکتر ریمپ با تخصص کامل بر روی این جداول قادر به انجام ریمپ و تغییرات آن می باشد.

حذف سنسور اکسیژن توسط دکتر ریمپ:

در موتور هایی که مجهز به کلیه لوازم افتر مارکت هستند و برای مسابقه ستاب شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد. سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به این علت ما سنسور اکسیژن را حذف میکنیم.

تأثیرات ریمپ بر ناک موتور:

دکتر ریمپ این توانایی را دارد که با ریمپ کردن ناک موتور را اصلاح کرده و با بنزین موجود در ایران ایسیو و موتور شما را همسان سازی کند.

رفع تأخیر پدال گاز:

با بازنگری جداول مربوطه به پدال گاز و دریچه گاز و انجام ریمپ ایسیو تأخیر دریچه گاز کاهش یافته و باعث بهبود پدا گاز شده است. 

کاهش مصرف سوخت توسط دکتر ریمپ:

ما با بروز رسانی ایسیو خودرو شما توانسته عملکرد خودرو را با بنزین موجود در بازار ایران که اکتان پایینی دارند سازگار کنیم و به صورت تضمینی مصرف سوخت خودرو شما نیم تا 1 لیتر (10%) کاهش پیدا کند.

معایب ریمپ

ریمپ اگر اصولی و توسط افراد متخصص انجام شود باعث کارکرد ناکارآمد موتور خودرو میشود. در غیراین صورت اگر خودرو خود را در شرکت های معتبر مانند دکتر ریمپ که با تجربه بالا در زمینه ریمپ خودرو های خارجی،ایرانی و مسابقه ای داشته است انجام دهید. نه تنها هیچ آسیبی به خودرو و موتور آن نمیشود بلکه باعث بهتر کار کردن موتور می شود.

اگر خودرو شما در قسمت موتور مشکل جدی داشته باشد قبل انجام هر کاری اَعم از تیونینگ و ریمپ باید خوردو خود را تعمیر کرده. و بعد اقدام به ریمپ کنید که در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ هر گونه مشکلاتی از موتور خودرو و ... داشته باشید انجام میشود.

در قسمت ریمپ افزایش سرعت خودرو دقت فرمایید که به اندازه استاندارد ریمپ کنید .چون اگه به میزان استاندار قسمت شتاب و گشتاور موتور را افزایش دهید ممکن است به خودرو و موتور آن آسیب برسد. ولی اگر به صورت مطمئنه آن را تغییر دهید هیچ مشکلی برای خوردو شما پیش نمیاید.

افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی کار بسیار غیر حرفه ای میباشد. چون این کار منجر به افزایش قدرت موتور نمیشود باعث آسیب به موتور و افت توان آن میشود. افزایش کاتاف زمانی مجاز است که راندمان حجمی موتور با لوازم مانند کیت مکش ، میل سوپاپ ، هدرز ، افزایش پیدا میکند.

فرق بین چیپ تیونینگ و ریمپ ایسیو:

به طور خلاصه ریمپ و چیپ تیونیگ هر دو کارشان انجام بالا بردن عملکرد خودرو می باشد  ولی تفاوت اندکی دارند.

ریمپ همان تقویت برنامه نویسی کامپیوتر خودرو می باشد که با ارتباط برقی و مکانیکی خودرو و نرم افزاری همان ایسیو که باعث تقویت میشود. ریمپ ایسیو از طریق دستگا های  تخصصی مربوط به این کار انجام میشود و با دیاگ تفاوت دارد. ریمپ از طریق پورت دیاگ همان پورت OBD انجام میشود که هیچ نیازی به باز کردن قطعه ای از خودرو نمی باشد. در ریمپ ایسیو نرم افزار موجود در کامپیوتر به برنامه نویس اعلام میدارد که برنامه نوشته شده و تغییرات امن هستند یا خیر. در کل ریمپ کاری ایمن و بدون هیچ اشتباهی و یه صورت مجازی انجام می شود.

در چیپ تیونینگ احتمال خطا در آن می باشد چون احتیاج به باز کردن کامپیوتر یا همان ایسیو خودرو می باشد. در چیپ تیونینگ از روش اضافه کردن چیپ ها و یا تراشه ها صورت میگیرد. اول باید مرکز کنترل الکترونیکی خودرو را باز کرد و چیپ اصلی آن را تنظیم و دوباره در جای خود گذاشته شود. در ریمپ ایسیو ما با فایل پشتیبان که از ایسیو خودرو داریم که هر موقعه میتوان ایسیو را به حالت تنظیمات کارخانه برگرداند. ولی در چیپ تیونینگ این طور نیست در واقع چیپ تیونینگ قدیم تر از ریمپ ایسیو است.

دکتر ریمپ تمامی برنامه مربوط به ریمپ با 2 سال گارانتی در خدمت مشتریان قرار میدهد.

هدف ما در این مقاله بیان اطلاعات درست به مخاطب و افرادی که قصد ریمپ دارند است تا کاملا مخاطب را آگاه کرده باشیم تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. به یاد داشته باشید به علت فراوانی مراکز ریمپ که با گذراندن دوره های کوتاه ریمپ ایسیو بدون هیچ علمی مشغول به ریمپ کردن شده اند. حال با دکتر ریمپ میتوانید به درستی از مزایای ریمپ و معایب ریمپ  بیشتر آشنا شوید

دکتر ریمپ ارائه دهنده انواع ریمپ خودروهای ایرانی، خارجی و مسابقه ای

در مرکز ما ریمپ خودرو با وایدبند هم انجام میشود.